صفحه اصلی > رژیم های غذایی : آیا با بیماری کلیوی می توانید قهوه بنوشید؟

آیا با بیماری کلیوی می توانید قهوه بنوشید؟

فهرست مطالب

برای بسیاری از افراد، برنامه روزانه آنها با ریختن یک فنجان قهوه در صبح شروع می شود. کافئین موجود در قهوه به ما انرژی می دهد تا بتوانیم روزمان را شروع کنیم.

اگر با بیماری کلیوی زندگی می کنید، ممکن است از خود بپرسید که آیا قهوه برای کلیه های شما مضر است و آیا می توانید با بیماری کلیوی قهوه بنوشید یا خیر؟ درست است که هنگام زندگی با بیماری کلیوی باید تغییراتی در آنچه که می خورید و می نوشید انجام دهید تا از عملکرد کلیه خود محافظت کنید، با این حال، قهوه را می توان در حد اعتدال میل کرد.

توجه به آنچه که به قهوه خود اضافه می کنید، مانند خامه و شکر، و میزان نوشیدنی خود، کلیدی برای تهیه یک فنجان قهوه مناسب کلیه است. در ادامه این مقاله مفید در وب سایت «سلامتی من» بیشتر راجب این نکات خوردن قهوه با بیماری کلیوی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آیا کافئین برای کلیه های من مضر است؟

کافئین و سلامت کلیه ها

کافئین، ماده فعال در قهوه، ذاتا برای شما یا کلیه‌هایتان مضر نیست. محققان فواید متعددی از مصرف مقدار متوسط ​​کافئین یافته اند که می تواند به بهبود سطح انرژی و افزایش متابولیسم برای کمک به چربی سوزی کمک کند و آنتی اکسیدان بالایی دارد.

به طور کلی، تا زمانی که کافئین در دوزهای کم مصرف شود، به احتمال زیاد به کلیه های شما آسیب نمی رساند. توجه به این نکته مهم است که کافئین یک محرک است که می تواند بر فشار خون برخی افراد تأثیر بگذارد.

اگر فشار خون بالایی دارید یا در معرض خطر فشار خون بالا هستید، از پزشک خود بپرسید که آیا مصرف کافئین و یا قهوه و چه مقدار برای شما خطر دارد یا خیر؟

رابطه بین پتاسیم، قهوه و بیماری کلیوی

رابطه بین پتاسیم، قهوه و بیماری کلیوی

پتاسیم یک الکترولیت است که بدن شما برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد و در بسیاری از غذاها از جمله قهوه یافت می شود. چالشی که هنگام زندگی با بیماری کلیوی وجود دارد این است که کلیه های شما قادر به متعادل کردن سطح پتاسیم شما نیستند.

بنابراین، توجه به میزان مصرف پتاسیم برای اطمینان از اینکه مقدار پتاسیم شما خیلی زیاد یا خیلی کم نیست، مهم است. از آنجایی که پتاسیم در حفظ سلامت قلب شما نقش دارد، عدم تعادل در سطح پتاسیم شما می تواند منجر به عوارضی برای قلب شما شود، مانند ضربان قلب نامنظم یا حمله قلبی.

در 100 گرم قهوه حدود 49 میلی گرم پتاسیم وجود دارد و 3 فنجان قهوه سرشار از پتاسیم در نظر گرفته می شود. (یعنی به میزان پتاسیم دریافتی روزانه شما. ) آنچه به قهوه خود اضافه می کنید، مانند خامه یا شیر، می تواند محتوای پتاسیم را نیز افزایش دهد.

5 نکته برای لذت بردن از قهوه با بیماری کلیوی

قهوه و بیماری کلیوی

برای کسانی که قهوه می نوشند، خبر خوب این است که تشخیص بیماری کلیوی به این معنی نیست که باید نوشیدن قهوه را متوقف کنید. اما قبل از اینکه قهوه جوش را روشن کنید، در اینجا نکات خوردن قهوه با بیماری کلیوی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. رعایت نکات زیر به شما کمک می کند از یک فنجان قهوه مناسب کلیه لذت ببرید.

1. مصرف قهوه در حد اعتدال

یکی از نکات خوردن قهوه با بیماری کلیوی مصرف قهوه در حد اعتدال است. مانند بسیاری از چیزها، اعتدال عنصرکلیدی هر موضوعی است. توصیه می شود که کمتر از 3 فنجان، تقریباً 18 تا 24 اونس، قهوه تازه دم شده در روز مصرف کنید. نوشیدن بیش از 3 فنجان در طول روز می تواند به مرور زمان منجر به عوارض سلامتی شود.

داشتن مقدار متوسط ​​قهوه به کنترل سطح پتاسیم و همچنین مصرف کافئین شما کمک می کند. مصرف بیش از حد کافئین می تواند باعث افزایش سطح فشار خون شود که می تواند منجر به عوارض سلامتی شود. پتاسیم بیش از حد یا خیلی کم نیز می تواند با ایجاد ضربان قلب نامنظم یا حمله قلبی بر قلب شما تأثیر بگذارد.

2. افزودن قهوه به مقدار مایعات خود

یکی از نکات خوردن قهوه با بیماری کلیوی، افزودن قهوه به مقدار مایعات خود است. هنگامی که با بیماری کلیوی زندگی می کنید، چه چیزی می نوشید و چه مقدار می نوشید بسیار مهم است. زیرا کلیه های شما ممکن است نتوانند مایع اضافی بدن شما را فیلتر کنند. برای مدیریت مایعات، پزشک از شما می خواهد که مصرف مایعات خود را محدود کنید.

اگر چنین است، مراقب مصرف قهوه خود باشید تا از میزان مایعات روزانه خود تجاوز نکنید. اگر قهوه باعث تجمع بیش از حد مایعات می شود، ممکن است نیاز به محدود کردن یا اجتناب از نوشیدن قهوه داشته باشید.

هنگامی که کلیه ها از کار می افتند، مصرف مایعات حتی مهم تر می شود تا اطمینان حاصل شود که دیالیز می تواند مایع اضافی کافی را در طول هر درمان حذف کند.

3. محدود کردن خامه و شکر در قهوه

محدود کردن خامه و شکر در قهوه از دیگر نکات خوردن قهوه با بیماری کلیوی است. معمولاً افراد به قهوه خود خامه، شیر یا شکر اضافه می کنند. نقطه ضعف این افزودنی ها برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی این است که می توانند سطح فسفر و پتاسیم شما را افزایش دهند. برخی از تولیدکنندگان فسفات های شیمیایی را به کرم های قهوه اضافه می کنند که به راحتی توسط بدن جذب می شود.

شیر نیز سرشار از پتاسیم است. هنگامی که با بیماری کلیوی زندگی می کنید، کلیه های شما شروع به از دست دادن عملکرد می کنند و نمی توانند فسفر و پتاسیم اضافی خون شما را نیز فیلتر کنند که می تواند منجر به عوارض قلبی شود.

به این دلایل، مهم است که خامه و شیر را در قهوه خود محدود کنید یا از آن اجتناب کنید. مراقب میزان شکری که به قهوه خود اضافه می کنید باشید. این امر به ویژه در صورت ابتلا به دیابت مهم است زیرا محدود کردن قندهای اضافه شده به مدیریت بهتر سطح گلوکز کمک می کند. در صورت امکان، توصیه می شود که قهوه سیاه بنوشید.

همچنین خواندن برچسب تغذیه روی محصولات می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید یک ماده حاوی چه مقدار قند است و آیا فسفات اضافه شده است یا خیر؟ فهرست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید و گزینه هایی را انتخاب کنید که فسفات اضافه نشده و کمتر از 10 درصد قند اضافه شده دارند.

4. جایگزینی نوشیدنی های دیگر

یکی از نکات خوردن قهوه با بیماری کلیوی این است که اگر به دنبال محدود کردن مصرف کافئین خود هستید و به روال عادی خود پایبند هستید، قهوه معمولی خود را با قهوه بدون کافئین جایگزین کنید. اگر کافئین بر فشار خون شما تأثیر می گذارد، این کار می تواند یک جایگزین عالی باشد. جایگزین های دیگر برای قهوه، چای سیاه و سبز است. آنها نسبت به قهوه سطح کافئین و پتاسیم کمتری دارند.

5. مشورت با یک متخصص تغذیه یا پزشک

قهوه روی افراد مختلف اثر متفاوتی ممکن است داشته باشد. بنابراین حتماً با پزشک و متخصص تغذیه خود در مورد مصرف قهوه خود صحبت کنید. آنها برای ارائه توصیه های شخصی که برای نیازهای سلامت منحصر به فرد شما کار می کنند، مناسب هستند.

با متخصص تغذیه و پزشک خود تماس بگیرید و هر گونه به روزرسانی در مورد تغییرات در رژیم غذایی، خلق و خو، شیوه زندگی یا داروها و مکمل های خود را به اشتراک بگذارید.

ارائه اطلاعات دقیق به تیم مراقبت شما تصویر واضحی از احساس شما می دهد و به آنها اجازه می دهد سلامت کلی شما را کنترل کنند و با شما همکاری کنند تا بهترین نیازهای شما را برآورده کنند.

رژیم غذایی مناسب برای سنگ کلیه

مخلص کلام; قهوه برای بیماران کلیوی

زندگی با بیماری کلیوی به معنای انجام تنظیمات خاصی برای خوردن و نوشیدن است. خوشبختانه، بیماری کلیوی به این معنا نیست که اگر از نوشیدن قهوه لذت می برید، باید از شر آن خلاص شوید. به طور کلی، نوشیدن قهوه در حد اعتدال و با محدود کردن خامه و شکر بی خطر است. بهتر است قهوه خود را سیاه بنوشید. اگر شرایط مزمن دیگری مانند فشار خون بالا یا دیابت را مدیریت می کنید، با پزشک و متخصص تغذیه کلیه خود در مورد تأثیر بالقوه قهوه بر سلامتی خود صحبت کنید.

منابع :

منبع

ندا عباسی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید