مجله سلامتی من
0

مکمل های مولتی ویتامین در بدنسازی

بازدید 75

ویتامین ها در زندگی روزمره و برای سلامت و عملکرد بدن بسیار مهم هستند.مولتی ویتامین ها برای کسانی که در رژیم غذایی خود به ویتامین های زیادی نیاز دارند یا افراد فعال کمک مفیدی میکند، اما یافتن یک مولتی ویتامین مناسب برای بدنسازان شاید کمی چالش برانگیز باشد. در این مقاله به تاثیر مکمل های مولتی ویتامین در بدنسازی پرداخته ایم.

مزایای مولتی ویتامین ها | مولتی ویتامین مناسب | ترکیبات | زمان مصرف

یافتن بهترین مولتی ویتامین در کل میتواند برای شما کمی مشکل باشد اما ارزشش را دارد چون یک مولتی ویتامین با ترکیبات مناسب از جمله ویتامین ها و مواد معدنی ضروری و سایر مواد موجود در آن برای سلامتی شما موثر خواهد بود.

از فواید مصرف مولتی ویتامین ها در بدنسازی میتوان به حفظ ماهیچه ها ، ارتقای سیستم ایمنی که به شما انرژی بیشتری میدهد اشاره کرد، بنابراین شما تمام آن چیزی را که برای بهبود وضعیت خود نیاز دارید دریافت میکنید.

مزایای مولتی ویتامین ها

  • افزایش انرژی: مولتی ویتامین انرژی بدن را بدون نیاز به محرک، افزایش و خستگی شما را کاهش میدهد.

  • افزایش عملکرد شناختی: یعنی روحیه شما را بهتر و عملکردهای مغذی را تحریک میکند و برای کاهش استرس و اضطراب مفید است.

  • نگهداری ماهیچه ها: ماهیچه های شما را یکپارچه و سالم نگه می دارد و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را متوقف میکند.

  • کمک به رژیم غذایی: برای سلامت بدن ، حفظ تعادل و آنچکه اغلب اوقات نمی توانید از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید را می توانید از طریق مصرف مولتی ویتامین ها دریافت کنید.

فواید مکمل های مولتی ویتامین در بدنسازیچگونه بفهمیم کدام مولتی ویتامین مناسب ماست؟

وقتی بدنبال بهترین مولتی ویتامین هستیم باید از نظر سن، سطح آمادگی جسمانی و نیازهای کلی مولتی ویتامین مناسب خود را انتخاب کنیم، نگاه کردن به برچسب روی آن برای اطلاع از مواد تشکیل دهنده هم در انتخاب درست و مناسب میتواند به شما کمک کند.

بخوانید : باید و نبایدهای مصرف مولتی ویتامین ها

ترکیبات مفید مولتی ویتامین ها برای بدنسازان :

مکمل های مولتی ویتامین مناسب با کیفیت عالی برای بدنسازان و کسانی که به تناسب اندام علاقه دارند نباید فقط حاوی ویتامین باشد ، دقت داشته باشید که مواد تشکیل دهنده آنها حاوی سایر ترکییبات ثانویه و ضروری باشد.

برای نمونه : مواد معدنی مهم مانند روی یا منیزیم برای بازیابی فیزیکی و بهبود استقامت عالی هستند.

امگا3 در کاهش خستگی و درد ، مبارزه با التهاب عضلات در مردان و زنان ورزشکار موثر است. این ترکیبات بسیار مفید هستند حتی کراتین اضافه شده به آن هم میتواند این ترکیبات مناسب را عالی سازد.

بخوانید : چرا بدنسازان فقط سفیده تخم مرغ می خورند؟

ترکیبات مفید مولتی ویتامین برای بدنسازان

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین ها:

برای مصرف مولتی ویتامین بدنسازی زمان خاصی مهم نیست ، بعضی از افراد آنرا بعد از صبحانه یا با وعده غذایی اصلی مصرف میکنند. اگر هر روز به طور همزمان مکمل مولتی ویتامین خود را مصرف کنید تاثیر آن بهتر خواهد بود، شما میتوانید برچسب های روی آنها را نیز بررسی کنید.

مخلص کلام; تاثیر مصرف مولتی ویتامین در بدنسازی

مولتی ویتامین ها برای جبران مواد مغذی که بعد از جلسات تمرین شدید بدنسازی از دست می روند بسیار موثر هستند، همچنین میتوان آن را به عنوان یک مکمل روزانه خوب برای حفظ سلامتی استفاده کرد. در بدنسازی مولتی ویتامین های مناسب میتوانند تمرینات شما را بهتر کرده و آنچه که بدن شما نیاز دارد را تامین کنند.

منابع :

منبع1 | منبع2 | منبع3

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید