صفحه اصلی > سبک زندگی : چه غذاهایی برای فشار خون مفیدند؟

چه غذاهایی برای فشار خون مفیدند؟

فهرست مطالب

چکیده :

فشار خون بالا، شایع ترین عامل خطر قابل پیشگیری برای بیماری قلبی است. داروها، از جمله مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE)، معمولاً برای کاهش سطح فشار خون استفاده می‌شوند. با این حال، تغییرات سبک زندگی، از جمله اصلاح تغذیه و رژیم غذایی، می تواند به کاهش سطح فشار خون به محدوده مطلوب و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کند. پیروی از یک تغذیه مغذی و سالم برای قلب برای همه افراد مبتلا به فشار خون بالا، از جمله افرادی که از داروهای کاهش دهنده فشار خون استفاده می کنند، پیشنهاد می شود. یک تغذیه سالم برای کاهش فشار خون و حفظ سطوح مطلوب ضروری است و تحقیقات نشان داده است که گنجاندن برخی مواد غذایی در تغذیه شما، به ویژه آنهایی که دارای مواد مغذی خاصی مانند پتاسیم و منیزیم هستند، سطح فشار خون شما را کاهش می دهد. در اینجا چند نوع از بهترین غذاها برای کاهش فشار خون بالا آورده شده است که در ادامه می خوانید.

مرکبات، اثرات قدرتمندی در کاهش فشار خون دارند

مرکبات، از جمله گریپ فروت، پرتقال و لیمو، ممکن است اثرات قدرتمندی در کاهش فشار خون داشته باشند. آنها مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی هستند که ممکن است با کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا به حفظ سلامت قلب شما کمک کنند.

یک مطالعه 5 ماهه شامل 101 زن ژاپنی نشان داد که مصرف روزانه آب لیمو همراه با پیاده روی به طور قابل توجهی با کاهش SBP مرتبط است؛ اثری که محققان آن را به اسید سیتریک و محتوای فلاونوئید لیمو نسبت دادند.

مطالعات همچنین نشان داده اند که نوشیدن آب پرتقال و گریپ فروت ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. با این حال، گریپ فروت و آب گریپ فروت می توانند با داروهای رایج کاهش فشار خون تداخل داشته باشند، بنابراین قبل از افزودن این میوه به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید.

ماهی های چرب به کاهش سطح فشار خون کمک کنند

ماهی های چرب منبع عالی از چربی های امگا 3

ماهی های چرب منبع عالی از چربی های امگا 3 هستند که فواید قابل توجهی برای سلامت قلب دارند. این چربی ها ممکن است با کاهش التهاب و کاهش سطح ترکیبات منقبض کننده عروق خونی به نام اکسی لیپین به کاهش سطح فشار خون کمک کنند. تحقیقات مصرف بیشتر ماهی های چرب غنی از امگا 3 را با کاهش سطح فشار خون مرتبط دانسته است.

مطالعه ای بر روی 2036 فرد سالم نشان داد که افرادی که دارای بالاترین میزان چربی های امگا 3 در خون بودند، به طور قابل توجهی SBP و DBP کمتری نسبت به افرادی که کمترین میزان این چربی ها را در خون دارند، داشتند. مصرف بیشتر امگا 3 نیز با کاهش خطر ابتلا به فشار خون همراه است.

چغندر سوئیس یک برگ سبز است که مملو از مواد مغذی تنظیم کننده فشار خون است

چغندر سوئیس یک برگ سبز مملو از مواد مغذی

چغندر سوئیس یک برگ سبز است که مملو از مواد مغذی تنظیم کننده فشار خون از جمله پتاسیم و منیزیم است. یک فنجان (145 گرم) شاتوت پخته شده به ترتیب 17% و 30% از نیاز روزانه شما به پتاسیم و منیزیم را تامین می کند.

در افراد مبتلا به فشار خون بالا، هر 0.6 گرم در روز افزایش پتاسیم رژیم غذایی با کاهش 1.0 میلی متر جیوه در SBP و 0.52 میلی متر جیوه کاهش در DBP همراه است. یک فنجان (145 گرم) چغندر سوئیس حاوی 792 میلی گرم از این ماده مغذی مهم است.

منیزیم همچنین برای تنظیم فشار خون ضروری است. این به کاهش فشار خون از طریق مکانیسم‌های متعددی کمک می‌کند، از جمله با عمل به عنوان یک مسدودکننده کانال کلسیم طبیعی، که حرکت کلسیم را به سلول‌های قلب و شریانی مسدود می‌کند و به رگ‌های خونی اجازه می‌دهد تا شل شوند.

تخمه های کدو تنبل منبع غلیظی از مواد مغذی مهم برای کنترل فشار خون هستند

تخمه های کدو تنبل ممکن است کوچک باشند، اما در مورد تغذیه بسیار خوب هستند. آنها منبع غلیظی از مواد مغذی مهم برای کنترل فشار خون هستند، از جمله منیزیم، پتاسیم و آرژنین که یک اسید آمینه مورد نیاز برای تولید اکسید نیتریک، که برای آرامش عروق خونی و کاهش فشار خون ضروری است.

همچنین نشان داده شده است که روغن دانه کدو تنبل یک درمان طبیعی قدرتمند برای فشار خون بالا است. مطالعه ای روی 23 زن نشان داد که مصرف مکمل 3 گرم روغن دانه کدو تنبل در روز به مدت 6 هفته منجر به کاهش قابل توجهی در SBP در مقایسه با گروه دارونما شد.

لوبیا و عدس سرشار از مواد مغذی هستند که به تنظیم فشار خون کمک می کنند

لوبیا و عدس سرشار از مواد مغذی مانند مانند فیبر، منیزیم و پتاسیم هستند که به تنظیم فشار خون کمک می کنند. مطالعات متعدد نشان داده است که خوردن لوبیا و عدس ممکن است به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

مروری بر 8 مطالعه که شامل 554 نفر بود، نشان داد که هنگام تعویض با سایر غذاها، لوبیا و عدس به طور قابل توجهی SBP و میانگین فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا و بدون آن کاهش می دهد.

انواع توت ها با کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا مرتبط بوده است

انواع توت ها و کاهش عوامل خطر بیماری قلبی

انواع توت ها با انواع فواید سلامتی چشمگیر، از جمله پتانسیل آنها در کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا مرتبط بوده است. توت ها منبع غنی آنتی اکسیدان ها از جمله آنتوسیانین ها هستند که رنگدانه هایی هستند که به توت ها رنگ پر جنب و جوش می دهند.

نشان داده شده است که آنتوسیانین ها باعث افزایش سطح اکسید نیتریک در خون و کاهش تولید مولکول های محدود کننده عروق خونی می شوند که ممکن است به کاهش سطح فشار خون کمک کند.

با این حال، برای تأیید این مکانیسم های بالقوه، تحقیقات بیشتری در انسان مورد نیاز است. زغال اخته، تمشک، chokeberries، cloudberries، و توت فرنگی تنها برخی از انواع توت هایی هستند که با اثرات کاهش فشار خون مرتبط بوده اند.

نتیجه گیری :

فشار خون بالا شایع ترین و قابل پیشگیری ترین عامل خطر بیماری قلبی است. بهترین راه برای کنترل فشار خون بالا از طریق ترکیبی از داروهای مناسب، تغذیه سالم، ورزش منظم و درگیر شدن در رفتارهای سبک زندگی سالم است. چندین غذای امیدوارکننده وجود دارد که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید که ممکن است به کاهش فشار خون شما کمک کند که در بالا به آنها اشاره شد.

منابع :

منبع

ندا عباسی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید